Zomer 2020 de ‘corona’ zomer van Nathaly

Dit bericht is gepost op: 13 juli 2020 door MrsNomad

Blog 5 – Donderdag 30 juli

Vandaag besluiten we om met de beachcruiser het eiland nog even per fiets te ontdekken. Eerst fietsen we naar Agia Prokopios, een plaatsje met mooi strand een baai verderop. Fietsen op Naxos is een uitdaging aangezien het eiland erg heuvelachtig is. Als we daar aankomen lassen we gelijk een coffe break in want man o man, dat was best een beproeving, die heuvel op in dat warme weer. Gelukkig genoeg keus, uit leuke plekjes dus nemen lekker een Caffe Freddo (koude koffie) wat hier de nationale drank van de Grieken is. Na de stop besluiten we nog even door Naxos stad te fietsen en hebben daar ook een lunch. We bezoeken nog even de poort van de Apollo tempel en wat een mooi uitzicht! Prachtig azuurblauwe zee met op de achtergrond de witte huisjes van Naxos. Tijd om weer terug te gaan en een duik in de zee te nemen ter verkoeling.

Vrijdag 31 juli

Vandaag ons laatste dagje bij heerlijke strandhotel, mijn man en Tijn (mijn oudste) hebben hun laatste surfles en hebben het surfen helemaal te pakken. Na de lunch ook nog maar even surfen aangezien dat er waarschijnlijk een tijd niet meer in zal zitten.
’s Avonds eten we in oude stad van Naxos bij typisch Grieks restaurantje samen met ander gezin ( klant van MrsNomad die deze week daar ook zat). Wat een gezellige laatste avond!

Zaterdag 1 aug

Vroeg op want we hebben een vroege vlucht van Naxos naar Athene (Aegean Airlines) dus de taxi staat om 6:30 uur al voor de deur. Eigenlijk zouden we een aansluitende vlucht hebben naar Nederland maar door de Corona is deze vlucht verzet naar zondag 2 aug dus hebben nu nog 1 nachtje Athene (we waren hier 2 jaar geleden al geweest dus vandaar dat deze stop normaal niet in ons programma zat). We lopen dus om 10 uur ’s morgens al in de stad en het is er bloedheet. Geen idee hoe wij het uitkienen maar het is de warmste dag sinds weken, het is er rond 39 C. Met die warmte heb je weinig zin om te ondernemen dus gaan van terras naar terras en plonsen ook nog even in zwembad(je) van ons hotel.

Eind van de middag besluiten we toch de Acropolis te bezoeken, dit hadden we 2 jaar geleden niet gedaan omdat het zo druk was maar nu is het de kans om dit te bezoeken, zonder drukte. En inderdaad wat is het er rustig, we kunnen overal rustig lopen en foto’s maken (zonder mensen) erop. Blij dat we ondanks de hitte dit toch nog hebben gedaan. De laatste avond eten we in de gezellige wijk Psiri, wat een goede afsluiting van de vakantie.

Zondag 2 aug

We vliegen terug naar Nederland en onze vakantie zit er weer op, wat hebben we het ontzettend fijn gehad en wat zijn we blij dat we zijn gegaan ondanks de Corona. Op de vraag waar onze kinderen volgend jaar graag naar toe willen, op vakantie,  roepen ze in koor Griekenland. Dat zegt genoeg en het zou zomaar eens kunnen ;).

Blog 4- Zaterdag 25 juli

Dit keer gelukkig een minder vroege boot dus we kunnen eerst nog ontbijten en dan rustig naar de haven.

We hoeven maar 45 min op de boot te zitten naar Naxos dus dat is lekker snel. Aangekomen in de haven staat de taxi al voor ons klaar. Ik was erg nieuwsgierig naar dit adres https://www.mrsnomad.nl/accommodaties/51-sporthotel-naxos-griekenland/ want wij hebben er al veel enthousiaste klanten van terug gehad. Ook Nathalie was hier 2 jaar geleden en had het er super fijn. Toen ik aankwam, begreep ik dat gelijk want heerlijk relaxte sfeer en uniek aan het strand en toch op loopafstand van stadje.

Zondag 26 juli

We besluiten er een lekker stranddagje van te maken. Er zijn strandbedjes te huur. Hele dag lekker zwemmen, lunchen in beach café en boeken lezen. Door de wind die hier altijd waait, is het goed uit te houden. ‘ s avonds gegeten in Naxos stad.

Maandag 27 juli

Het is niet voor niets een sporthotel 😉 dus tijd voor iets actiefs. We besluiten met hele gezin surfles te nemen en dan te bekijken of we doorgaan met vervolgcursus. Naast de baai ligt een Laguna wat een super plek is om te leren surfen. We hebben een leuke leraar en de 2 uur les vliegen om. Mijn jongste vind het wel mooi geweest dus ik besluit ook niet verder te gaan. Maar mijn oudste is super enthousiast en die wil graag door samen met mijn man.
‘S Avonds eten we in hotel want ze hebben hier vis bbq. Je mag zelf je vis uitzoeken en die wordt op de bbq voor je klaar gemaakt, heerlijk gegeten, echte aanrader!

Dinsdag 28 juli

Vandaag hebben we een Jeep gehuurd om eiland mee te verkennen. We bezoeken binnenlands plaatsje Halki, heel schattig typisch Grieks dorpje en drinken daar wat. In Zuiden van eiland,in plaatsje Alyko, ligt een verlaten hotel, hier heeft bekende kunstenaar mooie graffiti gemaakt. Leuk om te bekijken, vooral ook in combinatie met ligging aan zee. Verder lunchen we onderweg, rijden we langs mooie baaitjes en kijken we in baaien naar kite surfers en wind surfers, die geen les meer nodig hebben 😉.
In de avond rijden we naar plaatsje Agia Anna, wat op nog geen 10 min rijden is. Daar eten we op het strand met voetjes in het zand, het ultieme vakantie gevoel.

Woensdag 29 juli

Ik sta om 8 uur op het strand voor yoga les, heerlijk met geluid van de zee les te hebben, goed begin van de dag. Sowieso begint elke dag hier goed want ontbijten met uitzicht op zee, verveeld nooit.
Vandaag staat er weer surfles op programma dus Mick ( mijn jongste) en ik doen het lekker rustig aan.
‘S Avonds eten we in oude gedeelte van het stadje, erg lekker en leuk.

Blog 3 – vrijdag 24 juli

Vanmorgen doen we rustig aan en s middags heeft eigenaresse van ons appartement gereserveerd bij visrestaurant aan het water. Heel toevallig komen we daar bij super hippe strandclub Aspro Paros aan Annekes beach, waar we wat drinken. De lunch is heerlijk, een contrast met hippe strandclub maar ook erg leuk en lekker! Uitzicht is een plaatje, je eet hier aan de azuurblauwe zee ( catherina restaurant in Ambelas).

Donderdag 23 juli

Vandaag hebben we Jeep gehuurd, passen er net in met z’n vieren en strandtas. Eerst maken we tussenstop in dorpje Lefkes in midden van het eiland en daar besluiten we, dat we met de auto met Ferry naar Antiparos gaan. Als voetpassagier betaal je hier rond € 1,50 en voor auto € 6,50 enkele reis. Eerst lunchen we in hoofdstadje, wat ook weer bestaat uit leuke straatjes met eettentjes en winkeltjes.  Verder rijden we eiland rond maken nog stop bij Soros beach met hippe beachclub en rijden helemaal naar Zuidelijkste puntje van eiland, over onverharde wegen. Daar is het prachtig met azuurblauwe zee en ongerepte strandjes. Wat een super dagje was dit ook weer.

Woensdag 22 juli

Onze pubers willen graag bij het zwembad blijven dus wij besluiten samen een scooter te huren. Pubers hebben veel nadelen maar dit is echt het grote voordeel.  We hebben een heerlijk dagje, langs veel mooie baaitjes en zijn al hele eiland rond geweest aan eind van de dag. Tussen de middag op mooi strand geluncht, alleen stond er enorm veel wind dus kunnen helaas niet op het strand liggen.

Dinsdag 21 juli

We moeten om 6:15 op want hebben een vroege boot naar Paros. Bij de boot aangekomen staat er een enorme rij dus schrikken even maar gelukkig valt het wachten mee. Aan boord moet iedereen een mondkapje op ( maar eenmaal aan boord kan die ook weer af) en moet iedereen een gezondheidsverklaring inleveren.  Ik heb economy stoel geboekt ook ivm Corona en zit dus op een plastic stoel buiten. Stoelen moet je zelf uitkiezen zijn niet gereserveerd. Ik vind het heerlijk om buiten te zitten want altijd snel zeeziek en in buitenlucht een stuk minder. Staat heel veel wind maar gelukkig merk je daar op boot weinig van. Onderweg met wind wel wat frisser dus ik ben blij met mijn sweater, die ik mee heb.  Aankomst enorm chaotisch, iedereen wil zijn koffer pakken, enorm hectisch. Wat is het dan toch fijn als je chauffeur met jouw naambordje ziet staan 😉 want ipv vechten voor een taxi stappen wij gewoon in.

We hebben een fijn appartement in kleinschalig parkje. Alles ziet er tip top uit. We lopen naar Naoussa voor de lunch en zijn enorm onder de indruk want wat is dit een super leuk stadje. Een wie war van kleine straatjes, met leuke boetiekjes ( waarom had ik al overgewicht op heenreis 🤔), barretjes en restaurantjes. We lunchen aan het water en het eten is heerlijk! Hier willen we nooit meer weg. Rest van de dag blijven we bij zwembad.

Maandag 20 juli

We rijden vanuit de bergen in een kleine 3 uur terug naar Athene. We maken nog een korte stop bij het kanaal van Korinthie en dat ziet er indrukwekkend uit. Helaas varen er geen boten doorheen maar leuk om gezien te hebben en vooral omdat we er langs rijden.

Blog 2 – maandag 20 juli

Zondag gaan we vroeg op en mijn pubers vinden dit natuurlijk helemaal niets. Hoe laat mam??? Neeee, dat kan echt niet hoor! We houden vol en iedereen zit om 8:25 met uitgebreid ontbijtje in de auto.
Het is 1,5 uur rijden naar de rivier ( en terug) trekking die we willen doen dus it better be good. Maar man o man wat hebben we een super dag gehad. We lopen door kloof over de rivierbedding, door de rivier en sommige delen moeten we zelfs zwemmen. Aan het eind van de tour komen we bij waterval aan. De natuur is niet normaal mooi en genieten allevier van dit mooie avontuur. ‘S Avonds is iedereen kapot van het lopen ( vertel er niet bij dat ik volgende ochtend zoooooon spierpijn heb 😳) en liggen we vroeg op bed.

Zaterdag besluiten we naar Gythion te rijden ongeveer 45 min rijden. Een typisch Grieks vissersplaatsje waar je veel goede visrestaurants hebt en laten we daar nu net voor  komen 😉. We beginnen met koffie aan leuk tentje aan zee en na wat te hebben gewandeld door het plaatsje eten we uiteindelijk super lekker bij restaurant Saga. Eind van de middag rijden we terug. Je kan niet in het hotel eten maar ze maken wel kleine hapjes en hebben lekkere wijn omdat we al zo uitgebreid hebben geluncht besluiten we dit s avonds te doen en zitten we heerlijk aan een tafel vol hapjes.

Vrijdag rijden we richting Sparta en verblijven in een klein plaatsje in de bergen. We logeren hier in een Guesthouse. Oorspronkelijk zouden we hier 2 nachten verblijven maar door de Corona moesten we ons schema omgooien en verblijven er nu 3 nachten. Guesthouse is super leuk, leuke kamers en ook personeel heel vriendelijk. Aangezien het echt in the middle of nowhere ligt vraag ik mij af of we hier wel juist aan hebben gedaan. We besluiten in klein restaurantje om de hoek te gaan lunchen en dat is gelijk een leuk authentiek restaurantje. Eind van de middag willen we opgravingen bezoeken maar dan komt het opeens met bakken uit de lucht, huh, we wisten niet dat het hier ook kon regenen 😉. Dus toch maar met een boek op ons terras.

Blog 1

Donderdag verlaten we met pijn in ons hart  Nafplion want wat een gezellig plaatsje is dat. Leuk stadje met kleine straatjes en vol met leuke restaurantjes en terrasjes.

We rijden een kleine 2,5 uur naar de andere kant van de Peleponessos, de streek Messenia. We verblijven hier op 15 min rijden van Pylos in klein dorpje. Het dorpje bestaat uit een kleine boulevard met zo’n 20 restaurants en bakker.  We hebben hier kleine villa gehuurd met eigen zwembad en wanneer we aankomen blijkt het nog mooier dan verwacht. Alles met smaak ingericht en prachtig uitzicht van terrras op de baai, hier willen we voorlopig niet meer weg. Mijn pubers zien het hier ook wel zitten en vragen meteen of we hier niet kunnen bij boeken 😉. ‘S Avonds eten we lekker vis in het dorpje met voeten in het zand.

Volgende dag gaan we naar leuke beach club waar we heerlijk dagje strand hebben. Je huurt hier 2 bedjes en parasol voor €5 , met bediening op het strand.  Het toeval wil dat we onze buren tegen komen, hoe klein is de wereld 😉. S Avonds hebben we afgesproken in Pylos, op 15 min rijden. Met z’n allen gezellig gegeten aan stadsstrandje dus kids kunnen nog even de zee in plonsen.

Helaas laatste dag aangebroken dus willen we nog even genieten van de fijne villa. We lunchen thuis en hebben om 15 uur boottochtje geregeld. Boottochtje is leuk en hebben lekker gesnorkeld maar je hoeft er ook niet heel veel van te verwachten. Wij vonden snorkelen beetje tegen vallen.

De beheerder van de villa, die ook boottocht doet is Nederlands en weet dat ik in toerisme zit, introduceert mij gelijk bij andere eigenaar die hier ook klein vakantie park heeft. Zo wil het dus dat ik drijfnat de boot afstap ( stond veel wind) en in mijn bikini een rondleiding over park doe. We krijgen een glas wijn aangeboden die we natuurlijk niet afslaan en vervolgens verplaatsen we naar dorp waar we opeens met 5 man uit toerisme aan tafel zitten ( ze denken dat ik een multinational heb 🤣). Om 22 uur zijn mijn pubers erg sacherijnig want willen nu toch echt wel een keer eten. Wat een leuke dag met spontane ontmoetingen.

Maandag 13 juli 2020

We zitten heerlijk in Griekenland en de reis is super gegaan. Op Schiphol was het erg rustig. In het vliegtuig moet je mondkapje op houden en alleen voor eten en drinken mag je hem af zetten. Ze waren bij ons niet heel streng. Vliegtuig zat voor 90% vol. Eerst voelt het een beetje benauwd maar ik moet zeggen dat je er ook zo aan gewend bent.

Aangekomen op vliegveld Athene, moet je in een rij gaan staan maar ook dat viel erg mee, duurde hooguit 15 minuten. Er waren 2 medewerkers die je QR code checkten (je moet vooraf formulieren invullen, stuurt luchtvaartmaatschappij je per mail 48 uur vooraf). Ze keken er alleen naar en toen mochten wij doorlopen. Ik zag dat er een paar mensen werden uitgehaald die getest moesten worden maar dat waren er maar 4. Ook wat oudere mensen, zag ik, geen gezinnen werden getest. En toen mochten we doorlopen, stelde eigenlijk niets voor.

In Griekenland zelf is het super relaxed, totaal geen Corona gevoel. Enige is dat je obers met mondkapjes op zit maar verder loopt niemand hier met mondkapje. Zoooo heeerlijk en blij dat we gewoon zijn gegaan!

Deel op:

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

en ontvang onze Italië tips voor nop

Druk, geen tijd, geen zin? Kies dan voor de op maat service.

Geen tijd, geen zin of kan je niet kiezen uit al dat moois? Kies dan voor onze op maat service.
  1. Vul het formulier in op onze services pagina
  2. Wij bellen je persoonlijk
  3. We komen met een aantal locaties die aan je wensen voldoen
  4. Stel je vragen en/of laat weten wat we voor je mogen boeken
  5. Krijg de bevestiging van onze locatie & klaar ben je, wij kijken mee!
  6. Nadat alles rond is krijg je een factuur a € 199.- (gratis voor repeater klanten)
Meer over onze ontstress service Ontstress Service

Waarom Mrs Nomad?

• Persoonlijke & gratis meedenk service
  • Dezelfde prijzen als dat je rechtstreeks boekt
  • Adressen zijn door ons of door vrienden bezocht